КРИТЕРІЇ
ОЦІНЮВАННЯ ТЕСТОВОГО ЗАВДАННЯ З
РОЗГОРНУТОЮ ВІДПОВІДДЮ (ВЛАСНОГО
ВИСЛОВЛЕННЯ) З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Зміст
власного висловлення оцінюють за
шістьома критеріями (1, 2, 3а, 3б, 4 та 5),
як показано в таблиці 1.
Таблиця
1
- КритерійЗмістовий вияв критеріюБали1. ТезаУчасник вправно формулює тезу2Учасник не формулює тези вправно1Учасник не формулює тези або формулює тезу, яка не відповідає запропонованій темі02. АргументиУчасник наводить принаймні два доречні й переконливі аргументи2Учасник наводить принаймні один доречний аргумент.Аргументи дублюють один одного, тобто другий аргумент перефразовує зміст першого.Один з аргументів не є доречним стосовно сформульованої тези1Учасник не наводить жодного аргументу або наведені аргументи не є доречними03а.Приклад із літератури чиінших видів мистецтваОдин з аргументів підкріплено принаймні одним розгорнутим, добре поясненим прикладом з художньої літератури чи інших видів мистецтва2Немає мотивації наведення прикладу.Приклад не конкретизований через художній образ.У прикладі є фактичні помилки1Прикладу з літератури чи інших видів мистецтва немає або він не є доречним03б.Приклад, що єісторичним фактом абовипадком із життяУчасник наводить принаймні один доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного життя, або з власного життя2Немає мотивації наведення прикладу; приклад не конкретизований; у прикладі є фактичні помилки1Прикладу з історії, суспільно-політичного чи власного життя немає або він не є доречним04. Логічність, послідовністьВисловлення демонструє зосередженість на обговорюваній проблемі, цілісний, послідовний і несуперечливий розвиток думки (логічність і послідовність викладу)2У роботі є порушення логічності, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки1Логіки викладу, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки немає05. ВисновокВисновок відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів і прикладів2Висновок лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та прикладами1Висновку немає; висновок не відповідає сформульованій у власному висловленні тезі; висновок не пов’язаний з аргументами та прикладами0
Мовне
оформлення власного висловлення оцінюють
за двома критеріями (6а та6б),
як показано в таблицях 2 і 3.
Таблиця
2
Критерій
|
Кількість помилок
|
Бали
|
6а.
Орфографія та
пунктуація
|
0–1
|
4
|
2–6
|
3
|
|
7–11
|
2
|
|
12–16
|
1
|
|
17 і більше
|
0
|
Таблиця
3
Критерій
|
Кількість помилок
|
Бали
|
6б.
Лексика, граматика та
стилістика
|
0–1
|
4
|
2–4
|
3
|
|
5–7
|
2
|
|
8–10
|
1
|
|
11 і більше
|
0
|
Під
час оцінювання орфографічної й
пунктуаційної нормативності роботи дві
негрубі помилки рахують як одну
грубу. До негрубих зараховують такі
помилки:
• у
написанні великої літери в складних
власних назвах;
• у
випадках написання разом і окремо
префіксів у прислівниках, утворених
від іменників з прийменниками;
• у
випадках нерозрізнення не/ні (не
хто інший / ніхто інший …);
• у
випадках, коли замість одного розділового
знака поставлений інший;
• у
пропуску одного зі сполучуваних
розділових знаків або в порушенні їхньої
послідовності.
Негрубу
орфографічну й негрубу пунктуаційну
помилки не сумують і не зараховують
як одну грубу.
Систематичне
порушення норм милозвучності (три і
більше випадків порушення на одне
з правил: у–в, і–й–та) рахують
як одну стилістичну помилку.
Уважно
прочитайте власні висловлення №№ 1—3
(їх узято на сайті Київського
регіонального центру оцінювання якості
освіти: www.kievtest.org.ua,
де вони подані як зразки). Зверніть
увагу, що всі три власні висловлення
різні за структурою.
Немає коментарів:
Дописати коментар